niedziela, 23 marca 2014

Accos dla cery tłustej, mieszanej, skłonnej do trądziku

Następny po Ziaji jest zestaw Accos firmy Pharmena. Czym się wyróżnia wśród innych kosmetyków? Dostępny jest głównie w aptekach (w Super-Pharm, Hebe, Rossmannie, Naturze ani w aptece osiedlowej go nie zauważyłam). Swój zamówiłam na www.doz.pl. Czym się jeszcze różni? Skład jest chroniony prawem patentowym. A jaki to cudowny skład? Zaraz opiszę...

Zestaw w całej okazałości
Każdy z tych produktów zawiera metabolit witaminy PP (kw. nikotynowego) - chlorek 1-metylonikotynamidu (obecny także w serii Dermena do włosów - z tym się w aptece spotkałam i nawet go chwalą!). Jego zadaniem jest regulacja gruczołów łojowych, pozytywnie wpływa na ślady pozostawione przez trądzik. Wśród przeprowadzonych badań skuteczność tej substancji przekraczała około 40% wśród pacjentów go stosujących niż u osób stosujących placebo. Jak na mnie zadziałał? O tym też za chwilę. na pewno się znajdzie jakieś ale do produktu - co z tego, że po żadnym nie były widoczne działania niepożądane, których nie ma i Accos-y są przebadane alergologicznie i dermatologicznie ;)


Kostka myjąca

Skład
Czy można myć twarz mydłem? Tak! Tylko zależy jakie to mydło, bo większość sodowych z masą perfum okropnie ściąga i wysusza twarz. Z tym mydełkiem tak nie ma. Nawilżająco działa wyciąg z chrząstnicy kędzierzawej (Chondrus crispus) i gliceryna. Mam tylko 1 zastrzeżenie - mogliby ominąć barwniki, bo jeśli mydełko dobrze oczyszcza to nawet i brzydki wygląd nie zniechęci klienta. No dobrze... żartowałam. Często wygląd decyduje o kupnie produktu, a i tak może się okazać, że dostaniemy bubel.
Działanie mydła jest dobre, nie pieni się intensywnie. Ściąga skórę odpowiednio, nie za mocno. Oczyszcza, myje, ładnie pachnie. Może być stosowany na twarz i ciało, co plusuje.

Tonik oczyszczający

Skład
Bezbarwny tonik, sprawnie działający. Zostawia delikatnie lepką warstwę. Czuję, że szybko się zużyje (a szkoda). Substancje działające mają za zadanie regulację wydzielania sebum z gruczołów łojowych na skórze oraz bakteriostatycznie na szczep Propionibacterium acnes odpowiedzialny za tworzenie się trądziku ( omega-hydroksykwas+kwas sebacynowy). Destylat z oczaru wirginijskiego (Hamamelis virginiana) maskuje widoczność porów, łagodnie ściąga; wyciąg z kory wierzby białej (Salix alba) działa przeciwzapalnie; wyciąg z liści/korzeni mydlnicy lekarskiej (Saponaria officinalis) oczyszcza delikatnie skórę. Dwa parabeny w takiej ilości mogą sobie być.

Krem matujący

Jak wygląda krem?
Skład
Składzie, o składzie! Twój ogrom mnie przerasta i nie za dużo tu ciebie? Nie lubię takiej dużej ilości substancji, ale cóż poradzić jak trzeba zrobić ładny nietłusty krem kosmetyczny?
Dodatkowo w składzie zawiera: wyciąg z listownicy cukrowej (Laminaria saccharina), chroniący przed rogowaceniem ujść gruczołów łojowych, nawilżający i regulujący wydzielanie sebum; omega-hydroksykwas+kwas sebacynowy; wyciąg z kory wierzby białej i alantoinę o działaniu zmiękczającym, wygładzającym. Tutaj znalazłam prawdziwy minus - emolienty o działaniu nawilżającym są w dużej liczbie. Za dużej jak dla mnie.

Po żadnym z tych preparatów nie dostałam wysypki, czuję się dobrze i zaskórniki na brodzie się pomniejszają. Niestety nie zauważyłam efektu na moim wiecznie tłustawym nosie, co jest przykre. Ogólnie daję temu zestawowi ocenę 4,45/5. Za ten nos!

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Proszę o nieobraźliwe komentarze. Obrażania nie popieram.
Nie chciałabym również SPAMu. SPAM jest dobry ze SPAMem wśród SPAMu, ale nie tutaj, więc komentarze z tego działu będą usuwane. Pod SPAM podchodzą również prośby o wspólną obserwację (i tak patrzę na blogi komentatorów - jeśli są).
Nie przejmujcie się, że od razu komentarze się nie wyświetlają - są weryfikowane.