czwartek, 26 czerwca 2014

Na pogodę i niepogodę Herbapolowa Melisa z pigwą

Dziś nie wiem czy będzie padać - zanosi się, ale słońce też świeci. Mój nastrój, tak jak pogoda, też bywa rozchwiany... Na to może pomóc meliska! Dziś meliska z pigwą.
Na wszystkie moje pogody, na niepogody duszy mej
Większość z nas zna właściwości uspokajające melisy (a raczej cytralu) - pomaga złagodzić malutką dysharmonię wewnętrzną. Poza tym ta roślinka działa również orzeźwiająco.
Gdybym dodała do zwykłej melisy pigwę? Powstałaby okropnie kwaśna mieszanka (jadłam pigwowca, nie pigwę, ale na jedno wychodzi, prawda?) nie do wypicia. Herbapol przygotował nie taką okropną mieszankę, tylko coś dobrego, lepszego. Dlaczego?


Skład i parzenie
liść melisy (89,4%), naturalny aromat, owoc pigwy (2%)
Tak się zastanawiałam co jest tym naturalnym aromatem, że zajmuje 8,6%? Czyżby zapach zajmował miejsce? A może to skórka z pigwy? CZARNA MAGIA.
Sposób przygotowania (wg. opakowania): 1 saszetka/1 filiżankę. Zalać wodą o temp. 100 °C. Parzyć 10 minut. Na stronie podane są inne wartości: 96 °C i 5-7 minut. Dziwne, prawda?

Zapach i smak
Typowo naturalny, lekko kwaskowaty i orzeźwiający. Dobry do picia przy czytaniu książki. Ot tak, by się odprężyć.

Niespodzianka folklorowa
Portki i melisa?
Zauważyłam, że seria Zielnik Polski zawiera ciekawostki folklorystyczne z niektórych regionów Polski. Oto ciekawostka dotycząca męskich portek z terenów Podhala (nie wiem co wspólnego mają męskie portki z melisą i pigwą, nie mam zamiaru dociekać :D)




Dla liczących kalorie
Tabelka kalorii

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Proszę o nieobraźliwe komentarze. Obrażania nie popieram.
Nie chciałabym również SPAMu. SPAM jest dobry ze SPAMem wśród SPAMu, ale nie tutaj, więc komentarze z tego działu będą usuwane. Pod SPAM podchodzą również prośby o wspólną obserwację (i tak patrzę na blogi komentatorów - jeśli są).
Nie przejmujcie się, że od razu komentarze się nie wyświetlają - są weryfikowane.